BAŞARILI TERZİ HANDAN ŞENGEL İLE RÖPORTAJ



-Ne zamandır tesettür giyim üzerine çalışıyorsunuz?

*Bu bana çok sorulan bir soru. Ben terziyim ve herşeyi dikebilirim. Piyasada kapalı abiye anlamında teknik dikim yapan kişi sayısı az. Genelde abiyeciler açık kesim üzerine dikiyorlar. Ben her türlü kıyafeti dikebilirim.

-Abiye dışında ürünlere yer veriyor musunuz?

*10-15 yıl normal giyim ve abiyeyi birlikte yürüttüm.Fakat son 10 yıldır tamamen abiyeye yöneldim.Şuan normal dikim dikmiyorum. Sadece ağır abiye çalışıyorum.


-2018 Sezonunun rengi sizce nedir?

*Renkler bizim tercih ettiğimiz şeyler değildir. Modacıların ön gördüğü bir şeydir. Ama son bir kaç yıldır renklerin trendi, parlak renk olmasına rağmen, hala flu buğulu ve pastel renkler tercih ediliyor. Benim tercihim abiyeler de pastel rengin kullanılmasıdır.Özel erkek, bayan, karışık cemiyetler de pastel renkler, kına, gelin hamamı gibi şeyler de canlı renkler tercih ediliyor.


-En sevilen tasarımınız sizce hangisidir?

*Senelere göre değişen bir şey bu. Ama son dönem bir tane lacivert elbise diktim. Tamamen hazır kumaş alınıp kullanıldı. Tamamen el işçiliği ile parçalandı.Genel de ağır el işçiliğine dayanan modeller daha çok seviliyor.


-Açık olan bir müşteriniz sonrasında kapandığında da size ürün diktirdi mi?

*Şöyle anlatayım; ben bir şeyin satışını yapmıyorum. Kumaşta yok bende ben terziyim. Referans sistemi ile çalışıyorum. Bana gelen kişi randevu alıyor. Benim 26 senedir bir yakamı bir fermuarımı hiç kimse takmamıştır. Elbette açık olan bir müşterim daha sonra kapalı abiye diktirdi. Yalnız şöyle bir şey var, açık olan birininde tarzı kapandıktan sonra çok değişmiyor. Sadece biraz üstü kapatılmış oluyor. Renkler ve modeller benzerlik gösteriyor.

-Bir ürünün dikim süreci nedir?

*Önce bir ön görüşmemiz oluyor. Ne gün ve ne için yapacağımızı tespit ediyoruz. Sonra model tespiti için çağırıyorum.Yaklaşık giyileceği günden 3 ay önce oluyor. Dünya da yapılan houte couture haftalarını takip ediyorum. Ben sadece Türkiye modasını takip etmiyorum. Dünya da ne yapılıyor bunu takip ediyorum. Sık sıkta yurt dışına çıkıyorum. Gittiğim yerlerde araştırma yapıyorum. Abiyeleri aynı yapmamak için elimden geleni yapıyorum. Model seçiminden sonra kumaşı birlikte alıyoruz. Sonrasın da çok zevkli bir süreç başlıyor. Üç provamız var. Son giydirme gidilecek davetten veya düğünden 2 gün önce oluyor.

-2018 abiye de kış trendleri nedir?

*Kış trendleri daha çok koyu renklere kaçıyor, koyu renkler tercih ediliyor. Güzel, tatlı yeşiller moda. Antrasit ve tonları devam ediyor. Bu sene olmazsa olmaz kadife var. 


-Tasarımlarınız da hangi kumaşları kullanıyorsunuz?

*Benim olmazsa olmazım ipek. Her dönem ipek ya da doğal kumaşlar kullanmaya çalışıyorum. 

-Yeni tasarımlar yaparken geçmiş tasarımlarınız dan etkileniyor musunuz?

*Mutlaka etkilenme oluyor. Ama genel olarak yeniye ağırlık veriyorum.


-Tasarımlarınız ile ulaşmayı amaçladığınız hedef kitleniz nedir?

*Hedef kitlem 26 yıldır şu oldu; işçiliğime değer veren insanlar olmuştur.Ben özel dikim dikiyorum, yaptığım işe değer veren insanlara ulaşmak isterim ki, ulaşabildiğime de inanıyorum.



-Geleceğe yönelik planlarınız var mı? Nelerdir?

*İngilizce öğrenmek için bir kursa gitmek istiyorum. 

-Fiyat aralığınız nasıldır?

*Özel dikim olduğu için modele ve kumaşa göre değişkenlik gösteriyor.





















Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yüzünüzü Tanıyın, Mükemmel Eşarp Ve Şal Bağlama Modelini Yakala

Tesettürlü Bayanlara Makyaj Önerileri